سامانه عرضه مطالب علمی ایرانیان CASPIAN NETWORK

سایت علمی و پژوهشی و آموزشی ایرانیان

سامانه عرضه مطالب علمی ایرانیان CASPIAN NETWORK

سایت علمی و پژوهشی و آموزشی ایرانیان

بسیار مهم: نوع جدیدی از سرطان سینه

بسیار مهم: نوع جدیدی از سرطان سینه

 


نوع جدیدی از سرطان سینه

دوستان عزیز

لطفا این میل را حذف نکنید و آن را به تمام خانم‌هایی که در اطرافتان زندگی می کنند از جمله مادران ، خواهران ، خاله و عمه و دیگران بفرستید .

در ماه نوامبر نوع نادری از سرطان سینه کشف شد . خانمی متوجه جوش‌های پوستی دراطراف نوک سینه‌اش شد همانند تحریکات پوستی که در مادران جوان شیرده مشاهده می شود .

به دلیل منفی بودن نتیجه آزمایش مامو‌گرافی ، پزشک معالجش تنها به او داروهای آنتی بیوتیک تجویز کرد .

بعد از دو دوره درمان ، ضایعه‌ ایجاد شده رو به وخامت گذاشت . بنابراین پزشک معالجش انجام ماموگرافی مجدد را تجویز کرد .

در این مرحله نتیجه آزمایش ماموگرافی حاکی از وجود توده‌ای در سینه بود . نتایج حاصله ازنمونه برداری نمایانگر رشد سریع توده بود .

شیمی ‌درمانی برای کند کردن رشد توده آغاز شد . سپس بخشی از سینه برداشته شد .. پس از مشاهده نتایج نمونه ‌برداری ، درمان طبق مراحل زیر ادامه یافت .

1.     در ابتدا برای رشد سریع توده از شیمی درمانی استفاده شد

2.     در مرحله بعد بخشی ازسینه برداشته شد .

3.     سپس دوره کامل شیمی‌درمانی آغاز شد .

4.     بعد از طی مراحل فوق پرتو‌درمانی آغاز شد .

پس از 9 ماه معالجه سخت ، پزشکان سلامت کامل وی را تایید کردند .

یک سال بدون هیچ مشکلی سپری شد ولی این بار سرطان در کبد وی ظاهر گشت ، و به ناچار همانند دوره قبل چهار مرحله درمان را پشت سر گذاشت .

او هرگز اجازه نداد که دوره‌های درمانی سخت و طولانی تاثیری بر کیفیت زندگیش داشته باشد و با روحیه‌ای خوب برای واپسین روزهای زندگیش برنامه ریزی می‌کرد . سر انجام پس از تحمل درد و رنج بسیار در گذشت .

در واپسین روزهای عمرش این پیام را به تمام بانوان جهان به یادگار گذاشت :

' لطفا نسبت به هر چیز کوچک غیر عادی بی تفاوت نباشید و برای کمک به سلامت خویشتن تا حد امکان پافشاری کنید ... '

بیماری PAGET :

این بیماری نوع نادری از سرطان سینه می‌باشد که در خارج سینه و در ناحیه هاله و نوک سینه بروز می کند و به شکل دانه‌های قرمز رنگی است که بعد‌ها به صورت ضایعه‌های پوستی خشن ظاهر میشود .

من به هیچ عنوان تصوری از این بیماری مبنی بر یک نوع نادر سرطان سینه نداشتم ، ولی کاملا در اشتباه بودم .

نوک سینه‌های من هرگز غیر عادی به نظر نمی رسیدند فقط دانه‌های جوش بودند که مرا اذیت می کردند و این تنها دلیل مراجعه من به پزشک بود .

گاهی اوقات این جوش‌ها خارش داشتند و درد‌ناک بودند ولی درسایر مواقع مشکلی برای من نداشتند . آن‌ها فقط زشت و مزاحم بودند و با هیچ نوع پمادی که توسط پزشک معالجم و متخصص پوست تجویز میشد محو نمیشدند .

پزشکان کمی نگران بودند اما هیچگاه به من در مورد سرطانی بودن آن‌ها هشدار ندادند .

با قاطعیت می توانم بگویم که زنان زیادی آگاهی ندارند که این دانه‌های کوچک قرمز رنگ بر روی سینه و هاله اطراف آن می‌تواند باعث بروز نوع نادری از سرطان سینه باشد .

حادترین بخش این بیماری ، بی خطر به نظر رسیدن علائم آن است .

اغلب تصور می شود که یک نوع التهاب پوستی یا عفونت است و همین تشخیص نادرست باعث به تعویق افتادن شروع درمان این بیماری می باشد .

علائم بیماری :

·       قرمزی مزمن ، ترشحات و سخت شدن نوک سینه که باعث ایجاد خارش و سوزش می شود . ' ( همان طور که اشاره کردم من خارش و سوزش یا ترشحاتی که از آن آگاه باشم نداشتم اما در نوک سینه‌های من حالت سفتی و پوسته پوسته شدن ایجاد شده بود . )

·       زخمی درنوک سینه شما که هرگز بهبود نخواهد یافت .

·       معمولا یکی ازنوک سینه‌ها درگیر این بیماری می شود و تشخیص آن در ابتدا با انجام معاینات فیزیکی توسط پزشک و سپس انجام آزمایشات مامو گرافی تجویز شده توسط پزشک معالج صورت می پذیرد .

اگرچه این قرمزی و ترشحات و سخت شدن تقریبا شبیه یک آماس پوستی ( عفونت پوستی ) است اما اگر این علائم تنها در یکی از سینه‌ها مشاهده شود ، پزشک شما باید مشکوک به سرطان شود.

پزشک شما برای اطمینان از تشخیص صحیح بیماری و ارائه درمان مناسب ، می بایست برای شما نمونه برداری از زخم را تجویز کند .

این پیغام باید جدی گرفته شود و تا جائی که امکان دارد به دوستان و اعضای فامیل ارسال شود .

این کار می تواند نجات بخش زندگی یک انسان باشد .

سرطان سینه در من پس از دریافت مقادیر زیادی از مواد شیمی درمانی و بیست وهشت جلسه پرتودرمانی و دریافت تاماکسوفین به استخوان‌هایم سرایت نمود ، در صورتی که اگر این بیماری از ابتدا درست تشخیص داده می شد هیچ گاه به سایر قسمت‌های بدن گسترش پیدا نمی کرد .

خوانندگان عزیز

این باعث تاسف است که خانم‌های زیادی ازبیماری PAGET آگاهی ندارند ، اگر با ارسال این میل بتوانیم افراد زیادی را از خطرات این بیماری آگاه کنیم ، درآن صورت ما به زنان بسیاری در همه جای جهان کمک کرده ایم

لطفا اگر می توانید ، چند لحظه ای را صرف ارسال این میل برای آن تعداد از افرادی که برایتان مقدور است بنمایید ، به خصوص به افراد فامیل و دوستانتان .

این تنها چند لحظه وقت شما را می گیرد ولی می تواند یک زندگی را نجات دهد . __._,_.___